Zakupy na wyprzedażach

Pani Danuta zrobiła zakupy na wyprzedaży. Teraz zastanawia się, czy w razie ujawnienia wady w towarze może domagać się reklamacji. Nie musi się obawiać.

Można reklamować towar zakupiony na wyprzedaży po obniżonej cenie, gdy obniżkę uzasadnia sprzedaż po sezonie lub sprzedaż towaru z wadą, o której kupujący był poinformowany. Korzystanie z wyprzedaży nie ogranicza uprawnień konsumenta dotyczących reklamacji. Konsument może reklamować wszystkie niezgodności towaru z umową, jakie ujawniły się podczas używania rzeczy zakupionej na wyprzedaży posezonowej. Jeśli cena została obniżona z powodu wady artykułu, to reklamacja również jest możliwa, ale pod warunkiem, że nie dotyczy usterki, która uzasadniała niższą cenę. Sposób składania reklamacji jest taki sam jak w przypadku towaru niezgodnego z umową kupionego za pełną cenę.

Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do żądania konsumenta w sprawie naprawy towaru albo jego wymiany na wolny od wad. Powinien to zrobić w sposób uzgodniony z kupującym, ale najlepiej na piśmie, a o podjętej decyzji zawiadomić klienta na przykład listem poleconym.

Podstawa prawna ustawa z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141 poz. 1176 ze zm).

 

Elżbieta Staszak-Małecka