Deklaracja dostępności

Powiat Wrzesiński zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Powiatu Wrzesińskiego.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • w strukturze serwisu znajduje się 109 podstron, które posiadają powtarzające się nazwy lub nazwy nieposiadające sensu poza kontekstem (którym są ich nadrzędne strony);
  • wśród opublikowanych grafik 1748 zdjęć nie posiada opisów alternatywnych lub opis jest jednowyrazowy,
  • wśród opublikowanych dokumentów 19 plików PDF nie posiada warstwy tekstowej,
  • wśród opublikowanych list znajdują się "udawane" listy numerowane/nienumerowane.

Treści nieobjęte przepisami

Następujące treści:

  • 29 pliki PDF bez warstwy tekstowej,
  • 842 zdjęcia bez opisu alternatywnego lub z opisem jednowyrazowym

opublikowano przed dniem 23 września 2018 r.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie oświadczenia przedstawionego przez extranet Joanna Paździerska, która zadeklarowała zgodność z wytycznymi WCAG 2.1 na poziomie AA. Wykonawca przedstawił stosowne oświadczenie.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

  • nazwy podstron będą sukcesywnie indywidualizowane/uzupełniane;
  • opisy alternatywne będą sukcesywnie uzupełniane,
  • pliki PDF będą sukcesywnie dostosowywane,
  • "udawane" listy numerowane/nienumerowane będą sukcesywnie poprawiane.

Skróty klawiszowe

Na niniejszej stronie internetowej dostępne są następujące skróty klawiszowe umożliwiające nawigację bez potrzeby używania urządzeń wskazujących (np. myszki):

  • 0 - wywołanie podstrony zawierającej niniejszą "Deklarację dostępności",
  • 1 - wywołanie strony głównej,
  • 2 - przejście do menu głównego,
  • 3 - przejście do treści strony,
  • 4 - wywołanie podstrony z mapą strony,
  • 5 - przejście do wyszukiwarki,
  • 6 - przejście do ułatwienia dostępności,
  • 8 - wywołanie strony w wersji graficznej.

Sposób użycia klawiszy dostępu jest zależny od posiadanego systemu operacyjnego:

  • Windows
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Edge / Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • Linux
    • Mozilla Firefox: Shift + Alt + litera/cyfra
    • Opera: Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Google Chrome/Brave: Alt + litera/cyfra
  • macOS
    • Safari: Ctrl + litera/cyfra
    • Mozilla Firefox: Shift + Ctrl + litera/cyfra
    • Opera: Ctrl + Alt + litera/cyfra (wymagany stosowny dodatek np. Accesskey Shortcuts)
    • Internet Explorer: Alt + litera/cyfra a następnie Enter
    • Google Chrome/Brave: Ctrl + Option + litera/cyfra

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do: Łukasz Jakubowski - mejlowo lukasz.jakubowski@wrzesnia.powiat.pl lub telefonicznie +48 61 640 44 19.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Starostwo Powiatowe nie posiada parkingu dla klientów. Przy podległych ulicach znajduje się płatny parking miejski wraz z bezpłatnymi miejscami dla niepełnosprawnych.

Tylne wejście do budynku, od strony parkingu pracowniczego, znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Umożliwia on dostanie się do Wydziałów Nieruchomości oraz Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej oraz Kartograficznej, a także do Biura Obsługi Interesanta.

Starostwo Powiatowe nie posiada windy.

Istnieje możliwość wejścia z psem asystującym i psem przewodnikiem.

Toalety dostosowane dla niepełnosprawnych znajdują się na parterze, obok Biura Obsługi Interesanta.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Starostwo Powiatowe nie posiada urządzeń dla niewidomych i słabowidzących, urządzeń dla osób z wadami słuchu i niesłyszących.

Osoby niesłyszące mają prawo do skorzystania z usług tłumacza języka migowego, przy załatwianiu spraw. Tłumacz dostępny jest w godzinach pracy urzędu w Biurze Obsługi Interesanta w głównym budynku starostwa przy ulicy Chopina 10. Pracownik urzędu za pośrednictwem tabletu połączy się z tłumaczem języka migowego, który będzie pośredniczył w komunikacji. Ponadto możliwe jest skorzystanie z usługi bez wychodzenia z domu, wystarczy posiadanie sprzetu komputerowego (komputer PC, laptop, tablet) wyposażonego w kamerę internetową. W zakładce Kontakt pod odpowiednią ikoną, dostępny jest link do kontaktu z tłumaczem, który w imieniu klienta dzwoni do urzędu i załatwia sprawę za niego.