Czy kupując przeceniony towar tracimy prawa konsumenta?
Nie. Nie tracimy praw konsumenckich nabywając przeceniony towar. Trzeba jednak wiedzieć, z jakiego powodu cena została obniżona. Jeżeli okaże się, że towar jest wadliwy, niekompletny czy niesprawny – zgodnie z ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckich oraz o zmianie Kodeksu cywilnego mamy dwa lata na złożenie reklamacji. Sprzedający nie może tego prawa kwestionować, zasłaniając się przeceną. Wolno mu natomiast odmówić przyjęcia pełnowartościowego towaru, który już nam się nie podoba. Duże sieci handlowe, zwłaszcza odzieżowe, dają klientom możliwość zwrotu towaru w różnych terminach od daty nabycia. Robiąc zakupy warto więc zapytać sprzedawcę, czy przewiduje w swoim regulaminie taką możliwość. Jeśli cena jest niższa ze względu na gorszą jakość towaru, a nie podyktowana sezonową wyprzedażą, sprzedający musi o tym poinformować konsumenta.
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 27.07.2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz.U. nr 141.poz.1176 ze zm).
Elżbieta Staszak-Małecka