Co zrobić, gdy bankomat nie wyda pieniędzy?
Czasem bankomat nie wydaje pieniędzy zgodnie z wystukaną na nim kwotą albo otrzymujemy inną kwotę od zaplanowanej. Co wtedy?
Nieprawidłowy tryb transakcji może być spowodowany między innymi problemami z połączeniem z bankiem, zabrudzeniem karty bankomatowej. Niezależnie od tego, z jakiego bankomatu korzystamy, o kłopotach należy jak najszybciej zawiadomić bank, w którym mamy konto i do niego kartę. Na każdej karcie znajduje się numer telefonu do biura obsługi klienta danego banku.
Telefonicznie zgłaszamy błąd bankomatu, podajemy miejsce zdarzenia i numer karty. Doradca od razu sprawdza stan konta i przyjmuje reklamację.
Problem można również zgłosić za pośrednictwem Internetu lub osobiście w banku. Wydruk z bankomatu nie jest konieczny do złożenia reklamacji, warto jednak go brać po każdej transakcji. Z pewnością ułatwi to załatwianie formalności związanych z dochodzeniem, gdzie i kiedy pobieraliśmy pieniądze z bankomatu.
Zazwyczaj jest tak, że pieniądze zostają zwrócone na rachunek.